zaterdag 23 juni 2012

Mijn vrouw mopperde op mij, omdat het plaatsje achter in de tuin, in de schaduw, was overwoekerd: wanneer ik het plaatsje weer ging vrijmaken.


Nu is het plaatsje inderdaad helemaal dichtgegroeid.


Ook het paadje langs de tuin is bijna dichtgegroeid. Het is lastig om hier met de fiets langs te gaan, zeker met fietstassen vol boodschappen.


De naaktslakken hebben de pollen Helianthus Lemmon Queen flink weggevroten, zodat hier nog wat ruimte is.


De kruisbessen zijn verdwenen onder de hangende zegge, de bosandoorn en de nachtviolier.




En hoe ik straks de aalbessen moet oogsten, daarover moet ik nog nadenken.


Gelukkig heeft mijn buurman de heg wel geknipt.

Als belangrijkste excuus kan ik aanvoeren dat we zojuist 5 weken met vakantie zijn geweest, in een periode dat de expansie van planten nog enigszins in toom zou zijn te houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten