zondag 12 mei 2013

Pasta a la Norma

Ik kookte deze versie als kennismaking met dit gerecht. Later kookte ik ook deze versie. Ik vind de versie met pastaschelpen beter, wat mondgevoel betreft, maar wel veel meer werk. Op voorstel van mijn dochter maakte ik het vandaag met tortiglioni, en dat is wat mij betreft de beste versie.
Ik maakte een tomatensaus van ui, knoflook, wat bleekselderij en wat grof geraspte wortel, tomatenblokjes uit blik en wat tuinkruidenbouillon. De groenten in de tomatensaus waren nog niet helemaal gaargekookt, wat volgens een collega van mij, Italiaanse, een doodzonde is; en dat is ook wel zo bij een fijne pasta als spaghetti, maar bij zo'n forse pasta als tortiglioni mijns inziens goed kan.
Ik nam 2 aubergines, in kleine blokjes gesneden; bestrooid met zout en 1/2 uur in laten trekken. Daarna drooggedept met keukenpapier en in porties in olijfolie bruin en gaar gebakken.
De gaargekookte tortiglioni met de tomatensaus en voorzichtig met de aubergine gemengd, en het geheel in de oven gegratineerd met een mengsel van Parmezaanse kaas en Goudse kaas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten