donderdag 4 september 2014

Appelmoes

Ik had dus nog appels liggen, die ik van de overbuurvrouw had gekregen.


Volgens de overbuurvrouw kon je er toch prima appelmoes van maken. Dat ging ik dus doen. Ik volgde het recept van de NCHFP.

De geschilde stukjes deed ik in water met ascorbinezuur (vit C) (0,75 g op 1 l water) om ze niet te laten verkleuren.


Na 15 minuten koken, kon ik ze stukroeren. Ik deed er 1 eetlepel suiker per pond appelmoes bij; ik had ooit ergens gelezen, dat dat ook goed was voor het behouden van de kleur. Ik vulde er 6 WECKpotjes van 290 ml mee, die ik 30 minuten op 90°C inmaakte (volgens het WECK-Inmaakboek).

Dit is het resultaat:


Ondanks verwoede pogingen luchtbellen met een spatel te verwijderen, lukte me dat niet:


zie voor meer: http://de-gulle-aarde.blogspot.nl/2011/09/appeltjes-wecken.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten