maandag 23 januari 2012

Bloedsinaasappelsapsiroop

Bij de Turk kocht ik 6 bloedsinaasappelen. Ik deed daar nog een citroen bij. Uitgeperst bleef daar ca 400 gr sap van over. Ik deed daar 200 g suiker bij en kookte het geheel 4 minuten.
Ik had 3 sapflessen van 250 ml gesteriliseerd in de oven (10 minuten bij 140°) (in mijn hoopvolle verwachtingen). De ringen 10 min uitgekookt met water en een flinke scheut azijn.
Ik vulde 1 ½ sapfles, die ik in kokend water 10 minuten heb gepasteuriseerd.
De halve fles sap heb ik al over de Turkse Yoghurt gedaan met walnoten. Die andere sapfles moet nu een tijd staan, om te kijken of het pasteuriseren zo goed gaat.
De hoeveelheid rood in het sap viel overigens tegen. Kennelijk nog niet koud geweest in Sicilië. Het is een oranje sapje geworden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten