zaterdag 14 januari 2012

Duurzaamheid

In een vlaag van, ja van wat eigenlijk, had ik een rettich gekocht. Ik verkeerde in de veronderstelling dat rettich hetzelfde is als mierikswortel, maar dat is dus niet zo.
Wat te doen met rettich? Op internet vond ik honderden recepten, waar ik niet heel veel mee kon.
Ik had nog in de koelkast, van mijn zoon gekregen want overblijfsel van de kerst, een pakje MonChou (zacht&luchtig), dat verder door niemand wordt gegeten, omdat daar gelatine inzit en dus waarschijnlijk niet diervriendelijk verantwoord is. Een pakje gerookte zalm, op de uiterste houdbaarheid. 4 worteltjes van begin van de week.
Duurzaamheid heeft zijn prijs. Ik at een boterham besmeerd met MonChou, met geraspte rettich en zalm en een boterham met MonChou, geraspte wortel en geraspte rettich.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten