woensdag 11 januari 2012

Parfait

Gisteren zag ik op de blog van Joli Gâteau een recept voor parfait van amaretto en amandelen. Zij verwees daarbij naar de blog van Caroline Brouwer waar het recept voor parfait van Tia Maria met amandelen staat. Omdat ik wel Amaretto en geen Tia Maria in huis heb bepaalde dat de keuze.
Van de overblijvende eiwitten besloot ik kokosparfait met rozenwater te maken, naar een recept uit de Libelle. Omdat ik 4 eiwitten over had en de standaard verpakking voor slagroom en kokosroom 250 ml is heb ik het recept daarop aangepast. Ik vulde er 2 1 liter diepvries dozen mee.
Bij het kloppen van de slagroom voor het eerste recept bleken er spatten slagroom bij de eiwitten te zijn gekomen. Nu kon ik zelf beoordelen of het inderdaad niet uitmaakt of er een spoortje vet bij de eiwitten zit voor het stijfkloppen. Voor slagroom maakt het, althans met gebruik van de mixer, niet uit: het eiwit werd fraai luchtig en stijf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten