zondag 29 januari 2012

Zondagochtend

Een stereotype zondagochtend met enkele bijzonderheden.

Ik las het boek Inmaken van Catherine Atkinson & Maggie Mayhew, dat ik uit de bibliotheek had gehaald. Ik kan het niet aanraden.

Tegelijkertijd luisterde ik naar een nieuwe CD: Oboe Passion van Pauline & Nienke Oostenrijk met het Amsterdam Sinfonietta. Wat een prachtige muziek. De CD staat nu opnieuw aan, omdat mijn vrouw inmiddels is opgestaan.

Ondertussen keek ik geregeld in de tuin. Het blijft een leuk schouwspel om de vogels aan het vogelvoer te zien. Ik zag een klein vogeltje met een grijzige bovenkant en een lichter borst, niet een heggenmus of zwartkop of roodborst of noem maar op. Bovendien een fraai "luchtgevecht": eerst dacht ik dat drie kauwen met elkaar in de clinch lagen. Ze verdwenen in zuidwestelijke richting uit mijn gezicht. Even later kwam uit zuidelijke richting een sperwer gevlogen, achtervolgt door tientallen kauwen en enkele meeuwen; ze vlogen eigenlijk niet eens zo snel. Wel was het daarna een tijd rustig in de tuin. Alle vogeltjes waren vertrokken; pas na een klein half uur kwamen ze geleidelijk terug. Alleen de spreeuwen als groep zijn nog niet terug: er zitten nu 2 spreeuwen aan het voer; anders zitten er tientallen in de bomen op het pad achter mijn tuin.

Ik typ dit nu op een nieuwe PC: vrijdag gekocht en bij de installatie meteen gecrasht. Zaterdag ben ik de hele dag bezig geweest de boel te herinstalleren en het lijkt erop dat het is gelukt. Ik heb nu wel weer wat meer begrip voor de ICT medewerkers op mijn werk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten