zondag 26 februari 2012

de keuken van Griekenland

Ter gelegenheid van mijn verjaardag en ter ere van onze neef uit Griekenland kookte ik Grieks. Als vanouds toch weer veel te veel.

Voor bij de borrel had ik auberginesalade, humus met tahin en een smeersel van geroosterde paprika en feta gemaakt. Bij de Marokkaanse winkel had ik taramasalata en olijven gekocht.


Voor aan tafel had ik yoghurt-tomatensoep, stifado met rijst, venkel met broodkruim en bonensalade met feta gemaakt.



Als nagerecht een amandel-sinaasappelcake met hangop van Turkse yoghurt met pistachenoten en siroop van bloedsinaasappel.


Recepten uit of geïnspireerd op “de keuken van Griekenland” van Susanna Tee.

Ik had een bosje munt gekocht, dat ik achteraf niet nodig bleek te hebben. Daar heb ik vandaag muntsiroop van gemaakt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten