maandag 5 maart 2012

Rode kool


Nu houd ik wel van rode kool, maar het lukt me nog steeds niet om dat zelf van een verse kool te maken. En dus eet ik rode kool vaak uit pot.

Vandaag echter toch weer een poging.

Ik kookte de kool ¾ uur, tot hij goed gaar was, met nog maar een klein beetje beet. Ik bond een beetje kooknat met maïzena en roerde dat door de gare kool. Ik kruidde het met fijngewreven piment. Daarna ben ik azijn gaan toevoegen; in dit geval appelazijn van 5%. Uiteindelijk heb ik er zo’n 7 eetlepels ≈ 100 ml azijn aan toegevoegd. Daarna een eetlepel suiker om het geheel wat zoet mee te geven. Aan tafel bleek dat het zuur alweer gebonden was! Veel zuur doet de smaak van rode kool dus goed.

Erbij aten we aardappelpuree en runderriblap. Ik had ook nog appelcompote gemaakt.

En toe at ik alleen nog het laatste restje yoghurt, met het laatste restje granola, met sinaasappelsiroop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten