zaterdag 28 juli 2012

Abrikozen op siroop


Ik zag bij de Turkse winkel fraaie abrikozen en besloot abrikozen in te maken. Ik koos voor een recept uit: Anna Spreng, Margrit Bühler. Compleet handboek Inmaken en bewaren.

Het viel erg tegen om de abrikozen te ontvellen. Uiteindelijk lukte het nadat ze twee minuten in kokend water waren gedompeld. Ontvellen is eigenlijk niet eens nodig. Bovendien verlies je zo toch smaak.

Ik pocheerde de abrikozen 5 minuten in een lichte siroop van 125 g suiker op 1 l water met het sap van 1 citroen. Ik vulde er gesteriliseerde Weckpotjes van 290 ml mee. De abrikozen zakten behoorlijk in, zodat ik uiteindelijk maar drie potjes nodig bleek te hebben. De siroop kookte ik nog even op en goot dat over de abrikozen. Ik hield de helft van de siroop over.

Dit is het resultaat:














Een volgende keer volg ik het recept van de Guide 2 Fruit and Fruit Products: dat lijkt me een veiliger en gemakkelijker procedure.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten