woensdag 19 september 2012

Appelmoes

De supermarkt had appels in de aanbieding. Nieuwe oogst. Ze zagen er goed uit. Ik kocht ruim 2 kilo (2296 g) goudreinetten. Na schillen hield ik 1730 g over (dus 1/4 afval, daar zou ik een volgende keer appelazijn van kunnen maken). Ik had een siroop gemaakt van 250 ml water en 250 g suiker en op smaak gebracht met kaneel. Tijdens het schillen had ik de appelstukjes blank gehouden met het gezeefde sap van 1 citroen.
De appelstukjes heb ik zo’n 20 minuten met de siroop gekookt.
Ik vulde er 5 HAK-potjes van 350 ml mee, die ik 15 minuten op 100°C steriliseerde.

 
Je kunt ook de appels wassen, steeltjes en bloesemdeel wegsnijden en na het koken door de passe vite zeven. Dat zal ik een volgende keer proberen.

Zie ook deze site.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten