vrijdag 28 september 2012

Pear Pickles

Bij de supermarkt waren peren in de aanbieding. Ze zagen er mooi uit, maar voelden keihard aan. Misschien voor de inmaak?

Ik kocht krap 1800 g. Ik volgde het recept van de National Centre for Home Food Preservation.

Ik vulde er 7 WECK-potjes van 290 ml mee en steriliseerde deze 20 minuten in kokend water. Toen ik de potjes uit het water haalde, begon de inhoud niet te borrelen. Kennelijk is het kookpunt door de hoeveelheid suiker zodanig verhoogd, dat ondanks het afkoelen van de kopruimte en daardoor dalende druk het kookpunt toch niet wordt bereikt.

Dit is het resultaat:


Nu nog een paar dagen wachten om de smaak te beoordelen. Ik proefde wel wat van de overgebleven siroop; hier kreeg ik een enorme hoestbui van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten