woensdag 19 september 2012

Soep

Na de appelmoes wilde ik ook nog soep inmaken. Om te wecken staat op Weckonline.eu een duidelijke beschrijving. Het Voedingscentrum ontraadt echter het wecken van groenten.

Onder hoge druk inmaken zou wel veilig zijn, zonder te veel aantasten van de voedingswaarde. Ondanks deze instructie bleef ik met veel vragen zitten. Eerder maakte ik groentesoep op deze wijze, maar de groenten zijn veel te gaar geworden.

Vandaag maakte ik ribollita. Gisteravond zette ik ca. 200 g kievietsbonen in de week. Vanmiddag kookte ik die 30 minuten voor. Ik maakte ui, knoflook, wortel, selderij, spruitjes, courgette en peterselie schoon, smoorde een en ander in olijfolie en bracht het geheel met groentenbouillon en een blik gepelde tomaten aan de kook. Ik vulde er vijf 1 l Weckglazen mee en maakte deze 75 minuten onder 11 psi in.

Dit is het resultaat:

 
Nu nog smaak en textuur afwachten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten