zaterdag 8 september 2012

Tomatensaus

Mijn dochter attendeerde me op een filmpje van AH. Dat inspireerde me om zelf tomatensaus te maken en in te maken.
Wat verder zoekend nam de verwarring toe. De National Center for Home Food Preservation geeft alleen instructies voor inmaken met een hogedrukpan.
Bij Weckonline.eu wordt de saus 30 minuten bij 90°C ingemaakt.

Ik had geen verse tomaten, maar gepelde tomaten uit blik. Deze zijn aangezuurd met citroenzuur en geven dus bescherming tegen Clostridum groei.

Dan de vraag hoe hoog je de glazen vult. De instructie in het WECK-Inmaakboek om tot onder de rand te vullen, leidt bij mij steeds tot het uitlopen van inhoud uit het glas. Ik volgde de instructie van het NCHFP om tot 1 inch onder de rand te vullen.

Ik weckte de saus 30 minuten op 90°C. Dit is het resultaat. Nu afwachten hoe de houdbaarheid is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten