woensdag 30 januari 2013

Rotterdam

Vandaag gingen mijn vrouw en ik naar Rotterdam voor een bezoek aan Boijmans van Beuningen voor de tentoonstelling "de weg naar van Eijck". Het was er zo druk, dat ik nauwelijks iets heb kunnen zien. Gelukkig hadden we een audiotour, zodat ik toch iets zag van wat er tentoongesteld was.
Na de tentoonstelling hadden we een late lunch in het "Nieuw Rotterdams Café". We aten Rotterdams kroketten. Prima kroketten met lekker brood. Wat specifiek Rotterdams aan de kroketten was, kon ik niet proeven. Volgens de serveersters was het de salpicon, maar dat overtuigde mij weer niet echt.
Vandaar wandelde we naar het Noordplein, naar het Kookpunt. Daar waren zoveel spullen, dat ik mij niet kon oriënteren, zodat ik zonder iets te kopen de winkel verliet, terwijl ik toch op zoek was naar een keramisch fruitmes.
Thuisgekomen had ik geen energie meer om te koken. Ik warmde een pot groentensoep (zelf ingemaakt) op en gratineerde wat boterhammen met kaas in de oven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten