zaterdag 23 februari 2013

tuinvogels

Vanochtend zag ik voor de eerste keer deze winter 1 (één) sijsje. Later kwamen 2 staartmezen langs. Ook voor de eerste keer dit seizoen. Mussen heb ik, denk ik, sinds november niet gezien. Dat zou ik na kunnen kijken.
Vanochtend tussen 7 en 8 uur 5 mannetjes merels. Voor zover ik kon beoordelen was er een dominante, die de anderen steeds achterna zat en daardoor nauwelijks zelf aan eten toekwam. Om een uur of half negen leek de rust hersteld. Er waren nog 2 mannetjes en 3 vrouwtjes merels in de tuin.
Heel veel putters, groenlingen en vinken, 3 houtduiven en 2 tortelduiven. Nog steeds 1 roodborstje, die overal lijkt te eten, behalve van de delicatesse voor roodborstjes van Vivara. Daar zitten dan wel alle andere vogels van te eten en dan vooral de spreeuwen.
Koolmezen en pimpelmezen zijn er de hele dag. Tenslotte nog 2 heggenmussen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten