donderdag 14 maart 2013

Keukenspullen

Eerst las ik deze blog, daarna deze, en tenslotte deze. Toen werd het me te machtig.

Op zolder staan veel spullen, die ik niet meer gebruik. Ook een pizzasteen, omdat ik mijn pizza's nog beter wilde maken. Het is nooit goed gelukt er een pizza op te leggen, of af te halen, zonder problemen. Ik heb nog 2 oude bakblikken, van Star, die ik, denk ik, 40 jaar geleden kocht om zelf pizza's te bakken. Als ik niet te veel beleg op de pizza doe, krijgt deze een knapperige bodem.
De sapcentrifuge kocht ik bij de keukenmachine, samen met een citruspers. De keukenmachine gebruik ik nog wel, voor citrusfruit heb ik een handpersje van de Blokker.
Ooit kocht ik een espressomachine, om daarna tot de conclusie te komen, dat gewoon gezette koffie toch lekkerder en veel gemakkelijker is. Espresso drink ik in Italië, en soms is dat daar heel lekker.
Een steelpan, zonder schenkrand, waaruit je dus niet zonder morsen kan schenken, een dubbel wiegmes dat ik nooit gebruik, omdat het niet veilig is schoon te maken, kleine bakspringvormpjes, waarin zonder gepriegel geen deeg is te brengen. Enfin, ik stop maar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten