zondag 3 maart 2013

Update

Vanochtend een mus; een mannetje. Later zag ik nog een vrouwtje. Nu maar hopen dat ze er tegelijk zijn en het klikt. Dan komen er misschien weer mussen in de buurt.
Er zijn heel veel sijsjes.
Een eenzame, kennelijk verlate keep.

Vanochtend om 7 uur hoorde ik weer scholeksters. Ieder jaar nestelt een paartje op het platte dak van de huizen aan de overkant. Daar nestelen ook veel meeuwen. Ik weet niet of de jongen van de scholeksters dit ooit hebben overleefd.

Ik wilde paddestoelenkroketten maken. Gisteravond maakte ik de salpicon. Ik hakte champignons in kleine stukjes, bakte deze droog en deed dat door de ragout. Vanochtend kneep ik de ragout door de krokettenmachine. Kennelijk was de ragout toch niet stijf of koud genoeg: bij het paneren viel de eerste kroket uit elkaar. De rest van de ragout aten we met een sneetje geroosterd brood.

Vrijdag was ik met mijn dochter in Amsterdam. Ik ging -onder meer- naar een Russische winkel. Daar kocht ik ingelegde tomaten en ingelegde patisson.

 

Gisteravond aten we kaasfondue. Ik at daar dit zuur bij. Best wel lekker.

Vrijdag aten we jonge bladsla, gegrilde courgette en aubergine en tortilla met champignons, met brood.

Vanavond ga ik gevulde Turkse aubergine maken met pilav.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten