zondag 5 mei 2013

Kraaien

In de bomen op het pad achter mijn tuin nestelen 2 kraaien. De meeste buren zeggen de pest aan kraaien, eksters, kauwen en zo voort te hebben, maar ik vind het wel fraaie beesten. En bijzonder spectaculair!

Er is overlast van de meeuwen hier, maar in het blok zelf valt het wel mee: de kraaien jagen de meeuwen steeds weg uit de buurt. De kauwen hebben steeds ruzie met de kraaien, maar zijn wel slimmer: zo zie ik regelmatig enkele kauwen de kraaien weglokken, zodat andere kauwen rustig in mijn tuin kunnen eten. En daar profiteren de eksters ook weer van.

De kraaien eten ook van het strooivoer, en de laatste weken ook van de jonge naaktslakken, die daar weer op afkomen. En vanochtend plukte een kraai een kikker uit het vijvertje, op nog geen 2 meter van mijn raam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten