zondag 9 februari 2014

Veganistisch

Mijn zoon en schoondochter zijn veganistisch gaan eten.

Vorige week kwamen ze eten en ik maakte couscous, geroosterde groenten (aubergine, courgette, paprika, ui en knoflook) en een salade van kikkererwten met sjalot en veel peterselie.
Ik vond het lekker, zij ook en mijn vrouw en dochter ook. Ook hun argumenten voor een veganistische leefwijze zijn, denk ik, heel juist.

Gisteren kwamen ze weer eten en ik kookte Indiaas: paratha's met een dal van rode splitlinzen, een bloemkoolkerrie, een spinaziekerrie en een salade (tomaat, komkommer, paprika en sjalot) en kheer (rijstpudding, maar nu met kokosroom i.p.v. melk) toe.

Ik vond het lekker, maar mijn zoon en schoondochter twijfelden alweer, zeker toen ze hoorden dat we vanavond hamburgers van kalfsvlees zouden gaan eten. (De slager heeft zijn eigen kalfvlees.)

Ik hoop dat het dus niet aan mijn kookkunst ligt, hoewel ik veganistisch koken complex vind. Ter inspiratie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten