vrijdag 28 maart 2014

Habanero Gold Jelly

Het ziet er zo mooi uit in het "Ball. Complete Book of Home Preserving": Habanero Gold Jelly. Het recept is ook terug te vinden op de site van Bernardin.

Enige aanpassingen:
Vloeibare pectine heb ik nog nergens gevonden. In plaats daarvan gebruikte ik extra azijn en geleisuiker. In plaats van Habanero gebruikte ik rode peper.

60 g gedroogde abrikoos in kleine stukjes, 1 nacht laten weken in 250 ml ciderazijn. Daarbij 1 kleine fijngesnipperde rode ui (30 g) en 4 rode pepers, van zaadlijsten en pitjes ontdaan en fijngesnipperd (70 g). Geleisuiker (540 g) erbij en al roerend aan de kook brengen en 4 minuten doorkoken. Ik vulde er 4 gesteriliseerde potjes mee. Bij de eerste die ik omdraaide schoot het deksel eraf, zodat ik 3 potjes overhield.

De gelei is wat dun uitgevallen, maar het ziet er wel fraai uit. De smaak is goed, maar niet echt spectaculair.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten