dinsdag 18 maart 2014

India, Rusland en Azerbeidzjan

Gisteravond vierden we de verjaardag van mijn schoondochter.

Omdat ik geen chana dal had kunnen kopen (de toko bleek gesloten), reed ik met mijn zoon eerst door naar een toko bij hem in de buurt. Die hadden van alles, maar ik heb me beperkt tot de aanschaf van chana dal en mung dal. Dit keer van een ander merk dan anders.

Op de verpakking staat een recept voor chana dal.


Dit recept herkende ik: het staat in een Indiaas kookboekje uit 1976: Shanta Nimbark Sacharoff; Indiase Kookkunst. Vegetarische recepten uit de Hindoekeuken van uitgeverij Bert Bakker.


Grappig.

Het recept voor mung dal herkende ik niet.


Daarna hebben we verrukkelijk gegeten: Russische borsjtsj en salade en Azerbeidzjaanse dolma's en pilaf met een lamsvleesstoofschotel met onder meer abrikozen, pruimen en kastanjes. Daarna een taart door mijn schoondochter gebakken en een taart door haar moeder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten