dinsdag 8 april 2014

Ik had zo geen zin om te koken

Ik maakte een tomatensaus van ui, knoflook, een winterwortel en 3 stengels bleekselderij en tomatenblokjes uit blik, die ik op smaak bracht met pul biber en zout.
2 aubergines in grote dobbelstenen gesneden en met olijfolie gemengd in de oven op 220°C hetelucht, ca. 25 minuten, halverwege een keer dooreengeschept.
Ondertussen tortiglioni beetgaar gekookt en afgegoten.
De tortiglioni bij de aubergines in de schaal, hüttenkäse erbij, de tomatensaus erbij en alles door elkaar gehusseld.
De schotel bestrooid met een mengsel van pecorino en Parmezaanse kaas en nog een kwartier in de oven (op 220°C, hetelucht uitgeschakeld)
Dit was het resultaat:



Het resultaat was erg lekker.

Ik was nu in 1 uur klaar met koken en dat is heel snel voor mijn doen.

Hüttenkäse had ik nog in de koelkast staan, en ik vond het resultaat beter qua smaak en textuur dan met ricotta. Een mengsel van pecorino en Parmezaanse, omdat ik te weinig pecorino had.

Het gerecht heet pasta a la Norma; en met tortiglioni vind ik het het lekkerst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten