dinsdag 30 september 2014

Bottenbouillon / Bouillon inmaken

Ik kocht bij de slager een pakket soepbotten / koeienstaart / mergpijp om er bouillon van te maken. Bij elkaar 3 kg, goed voor zo'n 6 l bouillon.

Ik besloot de bouillon in de snelkookpan te maken. Op internet vond ik veel recpten met betrekking tot bottenbouillon, met name in Paleo-kringen. Uiteindelijk besloot ik alleen de botten en water te gebruiken, geen aromaten of groenten. Ik kookte de botten 60 minuten bij 15 PSI gedurende 1 uur.

 
 
Daarna maakte ik de bouillon in in de snelkookpan. Ik vulde er 11 1/2 l WECKpotten mee, die ik 20 minuten bij 10 PSI inmaakte.
 
Dit is het resultaat:
 

In 2 potten had ik het vlees van de staart gedaan. Ik was weer vergeten azijn bij het water te doen, met als gevolg kalkneerslag op de potten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten