vrijdag 21 november 2014

Hachee met rode kool, yoghurt toe

Mijn vrouw vroeg waarom ik geen appel in de rode kool had gedaan, mijn dochter vroeg waarom we geen patat erbij aten.

De rode kool heb ik ca 3/4 uur gekookt met water, zout en ca 200 ml rodewijnazijn (7%), 2 eetlepels bruine basterdsuiker en laurierblad en het kooknat gebonden met aardappelmeel.

De hachee met laurierblad, tijm, kruidnagel, stukje nootmuskaat en jeneverbessen en een flinke schep rinse appelstroop.


Ik vond het lekker en mijn vrouw en dochter vonden het ook lekker.

Toe at ik een bakje yoghurt. Deze was gemaakt van een cultuur van bifidobacteriën en l. acidophilus en s. thermophilus. Ik heb besloten dat ik kan concluderen dat yoghurt gemaakt met een cultuur van l. delbrueckii ssp bulgaricus en s. thermophilus toch beter smaakt dan yoghurt van gemaakt met bifidobacteriën.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten