zondag 23 november 2014

Stoofperen en avondeten

Ik kocht 3 kg stoofperen (Gieser Wildeman). Ik pocheerde ze 30 minuten in 1 1/2 l lichte siroop met het sap van 2 citroenen (ca 150 ml).


Ik vulde er 7 1/2 l stortglazen mee. Ik deed in elk glas 2 eetlepels oranjebloesemwater. Ik hield 750 ml siroop over. Ik maakte het 30 minuten in op 90 °C.




Als de inmaak morgen volledig is afgekoeld, kunnen de klemmen er af.

Ik had geen energie meer om iets te doen met de overgebleven siroop, of met de schillen van de peren, hoewel ik bij dhr Nicolay een idee daarvoor heb opgedaan. Een volgende keer wellicht.

Voor het avondeten maakte ik gosht pasandra en een curry van sperciebonen en een komkommersalade.


(Links boven liggen wat stukjes kaneelstokjes; de kardemompeulen was ik nog niet tegengekomen)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten