zondag 23 augustus 2015

Caponata

De slager adverteerde met saltimbocca. Ik bedacht dat caponata daar wel goed bij zou smaken.

Voor het recept, zie onder meer hier.


Dit keer gebruikte ik courgette in plaats van aubergine. In plaats van azijn (balsamico of wijnazijn) gebruikte ik nar ekşisi en pistachenoten in plaats van pijnboompitten.


Ik was er zelf tevreden over.

Caponata is niet een gerecht om in kleine hoeveelheden te maken, dus zocht ik op internet naar een recept om in te maken.

De enkele recepten die ik vond, leken me niet echt lekker: de caponata wordt dan tot een soort jam gekookt en daarna ingemaakt (zie hier of hier). En deze site maakt het ook niet helder.

Enigszins vergelijkbaar is een recept van le Parfait voor het inmaken van ratatouille.

En misschien hoort caponata wel een jamachtige structuur te hebben, zoals ik het nu maak vind ik het juist lekker.

Mogelijk is een oplossing om het glas heet te vullen, af te dekken met een laagje olie en na afkoelen (en vacuüm geworden) in de koelkast bij een temperatuur < 4 ° te bewaren.

1 opmerking: